قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ و آیفون (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت نشست تخصصی بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد | انرژی پایدار، دغدغه اول صنایع استان + فیلم خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان‌رضوی قیمت دام زنده در بازار روز مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴٠۳) با ۱۰۰ میلیون تومان کجای مشهد می‌توان خانه اجاره کرد؟ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) تشکیل حدود ۱۰ هزار پرونده خسارت خودرو در جریان سیل اخیر | خسارت تگرگ در مشهد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان! + فیلم
سرخط خبرها

ماجرای خرید و فروش کارتن‌ لوازم خانگی کره‌ای با قیمت‌های میلیونی چیست؟

  • کد خبر: ۲۲۷۵۵۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
ماجرای خرید و فروش کارتن‌ لوازم خانگی کره‌ای با قیمت‌های میلیونی چیست؟
به تازگی خبری در رسانه‌ها منتشر شده که می‌گوید کارتن لوازم خانگی کره‌ای با قیمت میلیونی خرید و فروش می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - واردات لوازم خانگی ممنوع شد تا بازار این کالا‌ها هر روز با معضل جدیدی روبه‌رو شود. از وفور کالا‌های قاچاق حالا به افزایش میزان کالا‌های تقلبی رسیده‌ایم.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری به وجود آورده است. مشکلاتی که هم تنوع را از بازار گرفته و هم رقابت را از بین برده است. هرچند هدف از اعمال این ممنوعیت افزایش توان و ظرفیت تولید لوازم خانگی داخلی بوده است، اما تولیدکننده‌ها هم چندان از وضعیت این صنعت چه در بازار داخل و چه از لحاظ امکان صادرات راضی نیستند.

وفور کالا‌های قاچاق در بازار برای پاسخ به تقاضایی که مردم برای لوازم خانگی خارجی دارند یکی از پیامد‌های اعمال ممنوعیت واردات این کالاهاست. اظهار نظر امروز سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا درباره فروش کارتن یخچال کره‌ای با قیمت‌های میلیونی نیز افزایش حضور لوازم خانگی تقلبی را تایید می‌کند.

عباس هاشمی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی، واکنش به همین اظهارنظر گفته:

من در سطح بازار نیستم که بتوانم خرید و فروش این کارتن‌ها را تایید کنم، اما وجود کالای قاچاق و تقلبی در بازار مبرهن است و واقعیت دارد. برای همین کالا‌های تقلبی از کارتن‌های لوازم خانگی کره‌ای استفاده می‌شود.

اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، هم تقاضای بازار برای خرید لوازم خانگی خارجی را دلیل خرید و فروش کارتن محصولات کره‌ای دانسته و گفته:

«به خاطر تقاضایی که برای لوازم خانگی خارجی وجود دارد این اجناس قاچاق وارد بازار می‌شوند و کارتن لوازم خانگی خارجی هم خرید و فروش می‌شود. اما همین خریداری که برای داشتن لوازم خانگی خارجی کالای قاچاق می‌خرد چند روز بعد شکایت می‌کند که کالایش گارانتی نداشته، کارتن کالا پاره بوده، کالا آب خورده و....»

البته او دلیل اصلی خرید و فروش کارتن محصولات خارجی را فضای مجازی دانسته و گفت: «مشکل اصلی عدم نظارت بر سایت‌ها و فضای مجازی است که هم کالای قاچاق می‌فروشند، هم کارتن کالای خارجی را می‌فروشند و هم کالا را با قیمت‌های غیر واقعی ارائه می‌کنند. میزان خرید و فروش این کارتن‌ها در فضای مجازی بسیار بیشتر از بازار فیزیکی است.»

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه به یکی دیگر از مسائلی اشاره می‌کند که در چند ماه اخیر درباره لوازم خانگی ایرانی مطرح شده است. اخباری درباره این که بعضی از لوازم خانگی ایرانی گران‌تر از نمونه‌های خارجی هستند. او در این خصوص گفت:

اخیرا گفته شده که کالا‌های لوازم خانگی ایرانی گران‌تر از کالای خارجی متعلق به برند‌های شناخته‌شده است؛ اما چنین ادعا‌هایی واقعیت ندارد. کالا‌های خارجی که گفته می‌شود قیمت‌شان کمتر از داخلی‌ها است همین کالا‌های تقلبی هستند. این کالا‌ها نه اصالت دارند، نه خدمات پس از فروش دارند و نه مشخص است که کجا تولید شده‌اند.

هاشمی در ادامه تاکید می‌کند که دو نوع کالایی را که به نام کالای خارجی در بازار عرضه می‌شوند، باید از هم تفکیک کرد:

«دسته دیگری از کالا‌های خارجی در کشور داریم که قاچاق هستند، اما تقلبی نیستند. چنین کالا‌هایی ارزان‌تر از نمونه‌های ایرانی نیست؛ مثلا یک لباس‌شویی ۹ کیلویی ایرانی ۲۵ میلیون تومان است، اما نمونه خارجی آن که قاچاق وارد شده ۳۴، ۳۵ میلیون تومان است.»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->